About me

Hoi!

Mijn naam is Marianne. Als ik mezelf even kort moet samenvatten dan ben ik een mama van 2 kindjes in een wel heel bijzonder gezinnetje. Samen met manlief heb ik 2 gezonde kinderen op de wereld gezet: Wout en Sander. Door een ongelukkige val van de trap met onze jongste zoon toen hij een kleine baby van 2 maanden oud was, is heel ons leven op zijn kop gezet. Sinds die dag moet Sander leven met een knoert van een fysieke beperking, ikzelf met een enorm gevoel van verantwoordelijkheid. Alles wie ik toen was, ben ik vandaag niet meer, maar vandaag kan ik zeggen dat ik zoveel meer ben dan wat er nog van mij overbleef na die ongelukkige val.

Yoga is mijn redding geweest. Van een zware posttraumatische stress-stoornis (PTSS) tot een gigantische burn-out omdat ik maar niet kon rusten alvorens mijn schuld(gevoel) ingelost was. Waar klassieke therapie niet in slaagde heeft yoga mij vandaag geholpen om mijzelf terug graag te zien, om terug te worden wie ik ben, om mezelf uiteindelijk zelfs te kunnen vergeven.

Hoe? En of dit iets is dat we allemaal in onszelf kunnen vinden? Dat zou ik graag willen delen met jullie via deze schrijfsels. Een positieve impuls geven in verhalen waar niet meteen hoop te vinden is. Tonen dat yoga meer is dan instagram-waardige poses op een mat, maar ook een diepgaande zoektocht kan zijn binnen jezelf. Dat we meer zijn dan onze gedachten en overtuigingen die ons tegenhouden om een gelukkig leven te leiden. Dat kwetsbaarheid en moed weldegelijk een plaats kunnen hebben binnen deze picture-perfect maatschappij, zowel in het echte leven als online.

Als dit alles je aanspreekt: welkom! Welkom op de reis in mijn hoofd en in mijn leven, zowel op de mat als ernaast .

 

 

 

 Foto: Ans Engelen fotografie 

 

 

 

 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts